logo

Špatné číslo účtu

23.6.2016

Spolupracuji na různých projektech v oblasti pojišťovnictví s několika lidmi, na konci měsíce jim vždy z uzavřených pojistek posílám dohodnuté provize. Jednou se mi podařilo při posílání platby zadat špatné číslo, hned po tom, co jsem platbu odeslal a zjistil jsem to, jsem volal své osobní bankéřce. Ta mě sice nejdříve trochu uklidnila s tvrzením, že poslat platbu na jiné existující číslo se tak moc často nestává, protože banka zakládá účty nikoliv lineárně za sebou, ale dle speciálního náhodného klíče, takže je velká pravděpodobnost, že když se spletete v jednom čísle, tak to číslo účtu nebude existovat.

Věřil jsem, že to bude i můj případ a platba se mi vrátí jako nedoručená. Bohužel druhý den jsem již v bance zjistil, že účet, na který jsem omylem peníze poslal, patří nějakému panu Holubovi. Přestože jsme ho hned kontaktovali, pan Holub překvapivě odmítl částku poslat zpět a musel jsem nakonec na něj podat žalobu. A než se případ soudně vyřešil uběhlo hodně času… Proto si nyní již dávám na zadávání čísla účtu velký pozor!

Komentáře

komentářů