logo

Zdravý účet od ČS: Banka se probudila z desetiletého spánku?

15.11.2016

cs_rodinka

Česká spořitelna představila novou službu – Zdravé finance. Slibuje účet zdarma. Máme se radovat? Nikoliv, zas tak zajímavé služby od ČS nejsou.

Česká spořitelna je v Česku největší bankou, co se týká počtu klientů. Také proto bývá nejčastěji kritizována za to, že má všelijaké poplatky a drahé služby. Zkrátka lidi už příliš nebaví za služby České spořitelny platit, a tak nadávají a nadávají, místo toho, aby banku změnili. To je naprosto typické pro tuzemské klienty. Nejsou se svou bankou spokojeni, ale na druhou stranu ji všechno odpustí a jen tak od ní neodejdou. To potvrdil i nedávný průzkum agentury STEM/MARK pro Home Credit.

Česká spořitelna je tedy i přes své nedobré renomé stále počtem klientů největší českou bankou. Pomalu od ní ale klienti odcházejí, a to už si uvědomili i manažeři a chtějí tento odliv zastavit a udělat banku více konkurenceschopnou. Proto přišla s konceptem „Moje zdravé finance“.

Na první pohled líbivý projekt, který ve svém názvu nese i naději, že se banka alespoň částečně rozloučila s některými poplatky. Jenže. Vše je spíše než krokem vstříc klientům dobře zabaleným marketingovým tahem. „Česká“ se tváří, jako kdyby ji šlo o Vaše finance. Chce Vám pomoci je řídit a pomoci šetřit. Ve své podstatě jde ale jen o další doprodej dalších produktů klientům České spořitelny. No posuďte sami. Sleva na poplatek za vedení účtu při sjednání penzijního připojištění, podílového fondu, hypotéky nebo spotřebitelského úvěru. Možnost ušetření s programem od dceřiné firmy Energie ČS. Nebo třeba produkt „Peníze na klik“, který je v podstatě jen jinak nazvaný kontokorent se splatností dva roky.

Zdravý účet od České spořitelny také není žádná výhra v loterii. Když budete na účet posílat alespoň 7000 Kč/měsíc, tak máte vedení účtu za polovinu, a když si ještě zřídíte nějaký doplňkový produkt (úvěr, pojištění, nebo spoření), tak budete mít vedení zcela zdarma. Tedy v uvozovkách zcela zdarma, výběry v cizích bankomatech stále stojí 40 korun.

Zdá se, že se Česká spořitelna probudila z desetiletého spánku a snaží se dostat na úroveň bankovních produktů z roku 2006. To je asi tak ta doba, kdy její konkurence začala nabízet klientům účet zdarma, když splní určité podmínky. Je dobré, že se produkty ČS vyvíjejí, ale jde o šnečí tempo. Dnes už jsme zase o několik let dál a na trhu najdete mnohem lepší a levnější účty a služby než ty, které se slávou představila Česká spořitelna.

Komentáře

komentářů