logo

Výběr hotovosti v ČSOB jako v „devadesátkách“…

5.1.2017

csob_karta

Bankovní inspektor si šel mezi svátky vybrat peníze do banky ČSOB. K jeho úžasu to byl opravdu velký problém. Celá akce trvala 45 minut. Proč? Neuvěříte!

Občas se to stane. Prostě musíte vybrat větší obnos finančních prostředků a Vaše karta na to nestačí.  Buď máte nízký limit, anebo se Vám úplně nechce stát 5 minut před bankomatem a čekat, než stroj napočítá ty desítky, ne-li stovky bankovek. Co zbývá? Zajít na přepážku.

Jenže mezi svátky to v bankách opravdu „nežije“. Při vstupu do největší pobočky ČSOB v jednom z krajských měst jsem zažil šok. Nejen, že mě nikdo nepozdravil, navíc zde nebyla žádná recepce, žádný vyvolávací systém a za přepážkou seděla pouze jedna „aktivní“ pracovnice. Její kolegyně sice za přepážkou byla, ale ta měla na stolečku oblíbený slogan „Přepážka uzavřena, obslouží vás kolegové na jiném kontaktním místě“. Přičemž její vytížení se dalo odhadovat tak na vyřizování týden starých emailů.

Říkal jsem si, že mezi svátky do banky nikdo nechodí. Jenže přede mnou byli tři lidé. Přičemž hned ten první „problematický“. Patrně nějaký stánkař, který šel uložit na účet tržbu. Což se při jedné otevřené přepážce proměňuje pro čekající celý proces v noční můru. Je totiž třeba spočítat všechny drobné a do stroje dát všechny papírové bankovky. Než napočítali celou tržbu, zabralo to 10 minut, což není tak hrozné, když by po dalších 5 minutách, za které jsem přišel na řadu, paní úřednice neoznámila: „Vy ale máte starou občanku, to ještě budete muset změnit, a to se dělá u kolegů na druhé straně pobočky“. Myslel jsem si v tu ránu, že ji zastřelím. Nejenže čekám 15 minut a druhá kolegyně se mě ani nezeptá, co potřebuji, ještě mě pošlou někam, kde budu zase čekat. Potom, co změním občanku, tak znovu budu čekat, až nějaký trhovec uloží svoji hromadu „drobáků“.

Vydechl jsem a šel jsem na druhou stranu pobočky k takzvané bezhotovostní přepážce. Tam byla opět jedna úřednice. Ta obsluhovala pána, který byl shodou okolností přede mnou ve frontě na hotovost, ale potkal ho bohužel stejný osud jako mě. Když jsem po dalších 5 minutách začal nahlas vzdychat s tím, že je to moje poslední návštěva ČSOB, z ničeho nic se objevila další paní s kávou v ruce, že mi teda tu občanku zařídí.

Myslel jsem si, že tento úkon je na 3-5 minut. Prostě jen změníte údaje a okopírujete nový průkaz. Jenže to jsem se ohromně mýlil. Nevím, jaké mají v bance systémy, ale tento banální požadavek trval dalších 15 minut. Takže jsem se ještě nedostal k hotovostní přepážce a už jsem v bance strávil 35 minut.

Úkon se nakonec podařilo zadat do systému a šel jsem s hrůzou na původní místo výběru peněz s tím, že přede mnou bude ve frontě opět někdo s velkým množstvím drobných nebo papírových bankovek. K mému štěstí byla přepážka osiřelá. Říkal jsem si, že konečně už mám vyhráno a podepsal jsem dokument o výběru hotovosti. Jenže jsem opět slyšel odmítnutí: „Váš podpis neodpovídá vašemu podpisovému vzoru,“ řekla pracovnice. Ano. Jistě, že můj podpis neodpovídá mému podpisovému vzoru, když jsem si u Vás účet zakládal před 11 lety, když jsem byl v prvním ročníku na vysoké škole.

Pokusil jsem se tedy asi patnáctkrát podepsat. Bez úspěchu. Kolegyně na zavřené přepážce ještě můj výběr „zjednodušila“ se slovy: „Takto velký výběr nemůžete udělat bez podpisového vzoru“.  Připadal jsem si v neřešitelné situaci. Upadal jsem v beznaděj. Naštěstí mi paní na přepážce následně ukázala můj podpisový vzor, a tak jsem jej na třetí pokus trefil a vybral peníze. Každopádně mě tato zkušenost jen utvrdila, že se k nám banky nechovají jako ke klientům, ale spíše jako úředníci k občanům. Člověk má pocit, že banku otravuje tím, že něco chce. Navíc si za výběr banka zaúčtovala 70 korun.

scan_bi

Maté podobné zkušenosti? Napište nám je na info@bankovniinspektor.cz

Autor: Jan Schönbauer, Bankovní inspektor

 

Komentáře

komentářů