logo

Až 14 % Čechů změnilo vloni svou banku!

13.4.2017

shutterstock_403515793

Přestože se o Češích traduje, že jsou, co se týká vztahu ke své bance, velmi konzervativní, tak to vypadá, že jsme se konečně naučili podle potřeby a aktuální nabídky nejenom měnit mobilní operátory nebo pojišťovnu, ale i bankovní služby. Z dubnového průzkumu agentury STEM/MARK totiž vyplývá, že hlavní banku v loňském roce změnilo 14 % lidí.

Hlavní banku nejčastěji měnili klienti velkých, tradičních bank, jako jsou Česká spořitelna, Komerční banka nebo Poštovní spořitelna. Přesun klientů k tzv. nízkonákladovým bankám (jako jsou Air Bank, Fio nebo Equa bank) tak nadále pokračuje a v poslední době je vidět, že právě ty největší finanční ústavy u nás tato situace motivuje k lepší proklientské komunikaci a zlepšení nabídky služeb.

Z průzkumu také vyplývá, že je dnes téměř 60 % lidí klientem více než jedné banky, což jim umožňuje především nabídka účtů zdarma. Pouze jednu banku využívá 40 % Čechů, dvě banky má 29 % lidí. Klientem tří a více bank je podle svých slov 28 % respondentů. Vůbec žádnou banku nemají jen 3 % lidí ve věku 18 až 60 let. K nejčastějším důvodům, proč jsou lidé klienty několika bank najednou, patří to, že u jednotlivých společností využívají vždy tu výhodnější službu.

 

Komentáře

komentářů